Copywriting a písanie efektívnych článkov pre vaše podnikanie
Pri téme internetový marketing sa často stretávame s tvrdením, že jeho najdôležitejšou súčasťou je obsah. A áno, tejto pravdivej informácii sa budeme venovať aj v tomto článku s tým, že si predstavíme dôvody a zároveň vhodné riešenie. Riešenie, ako tvoriť efektívny obsah.
Jeho obľúbenou formou sú články. Túto formu oceňujú podnikatelia, resp. vlastníci webov a takisto samotní užívatelia, ktorých viac, než agresívna reklama, baví čítať tematicky blízke články k svojim záujmom.
A tu sa dostávame k tomu, prečo je v internetovom marketingu populárny copywriting. Teda písanie (nielen) reklamných textov, ktoré sa môžu umiestniť na váš web, ale aj mimo neho. Efektívnym spôsobom sa s nimi posilňuje váš brand. Širšia verejnosť, ale aj skupina potenciálnych zákazníkov bude vďaka nim lepšie oboznámená s vašimi ponúkanými službami.
Môžeme vravieť o reklamných článkov, čo sa zameriavajú hlavne na pozitívnu prezentáciu a predaj. Na to, aby sa z obyčajného návštevníka a záujemcu stal zákazník. Aby sa záujem premenil na vytvorenie objednávky. Sú ideálne vtedy, ak váš web nemá problémy s návštevnosťou a chcete sa primárne zamerať na vznik konverzií.
Rovnako dôležité a niekedy dokonca ešte podstatnejšie sú pr články. U nich je zasa kľúčové plodiť návštevnosť a záujemcov. To, aby sa obyčajný užívateľ internetu dozvedel o vašich službách, resp. produktoch. Texty budú umiestnené v tematicky blízkych weboch, blogoch a kategóriách. Ideálne tam, kde si ich nájdu a prečítajú ľudia, čo o vaše odvetvie prejavujú záujem.
- Pri písaní je preto dôležité prispôsobovať text týmto faktorom. Čiže potenciálnym čitateľom a tomu, kde a na akom webe budú texty umiestnené. Vo všeobecnosti by ale štýl pr článkov mal byť iný, ako tie reklamné. Mal by byť viac všeobecný a nezainteresovaný. Mal by pôsobiť ako recenzia a názor všeobecného zákazníka, nie ako viditeľne reklamný ťah.