Ako sa dá podnikanie zmeniť z večera do rána
Aký je váš názor na SEO? Pustili ste sa do nej ako divý alebo si hovoríte, že id len o nástroj, ako z ľudí vytiahnuť peniaze? Ja som bola v minulosti tvrdým zástancom druhého spomínaného názoru. Mala som web, ktorý spočiatku slúžil v podstate ako môj koníček, no keď sa postupne začali objavovať ponuky na linkbuilding, tak som sa mu začala venovať naplno. V tej dobe sa SEO optimalizácie u nás na Slovensku takpovediac iba rozbiehala, no už vtedy na mňa vyskakovala z každého rohu. Zapla som Google, ihneď som videla asi desať reklám na SEO. Zapla som si mail a v priečinku „propagácia“ bola reklama za reklamou, hádajte na čo… áno, na SEO!
Ako som povedala, veľmi dlho som tejto oblasti internetového sveta nevenovala takmer žiadnu pozornosť. Nejako postupne, viac – menej skôr so zvedavosti, som začal pri písaní textov a nejakých tých ďalších veciach dodržiavať niektoré pravidlá SEO optimalizácie. Neskôr som sa pustila aj do toho, že som linkbuilding na mojom webe vymieňala za odkazy na iných stránkach. Viete čo sa stalo v priebehu nejakého roka? Návštevnosť sa mi zvýšila asi o dvadsať percent. Vtedy som si povedala, že SEO možno dám šancu, tak som sa do neho pustila naplno. Zaplatila som si aj za SEO analýzu a technickú optimalizáciu, ktorú by som sama nezvládla. V priebehu ďalšieho roka sa môj on-line biznis rozbehol ešte viac a vtedy mi bolo totálne jasné, že SEO nie je až taká blbosť, ako som si myslela.
Je potrebné podotknúť aj to, že vám nepomôže hocaká SEO optimalizácia. V čase, keď som robila len nejaké tie pokusy, výsledky sa dostavili až po roku a neboli extrémne rapídne. Keď som však do SEO zainvestovala viac energie, času a aj nejaké tie peniaze, viditeľné výsledky sa začali ukazovať skutočne v priebehu týždňa, dvoch v priebehu mesiaca a tak ďalej. Takže, ak chcete SEO robiť efektívne, musíte mu venovať dostatok pozornosti.