Ako sa zviditeľniť v Google?
Ak chceme myslieť v online marketingu na úspech, jedným z podstatných cieľov by malo byť to, aby sa naša stránka nachádzala na dobre viditeľných a teda predných miestach vo výsledkoch internetových vyhľadávačov. K tým najpoužívanejším sa u nás radí Google a vyššia pozícia v ňom znamená veľmi dobrú viditeľnosť so silným potenciálom pritiahnuť na váš web rastúcu návštevnosť.
Totiž aj z vlastnej skúsenosti viete, že ak hľadáte nejakú tému, služby alebo tovar na základe zadaných výrazov, Google nám poskytne výsledky, čo sú zoradené podľa relevancie a tá hľadí na veľmi veľa faktorov. A zvyčajne kliknete na odkazy, čo sa nachádzajú na prvých dvoch alebo troch stranách. Na ostatné a na tie kdesi vzadu žiaľ (alebo našťastie?) spravidla nekliknete, lebo sa k nim ani nedostanete.
Oslovili vás totiž najrelevantnejšie odkazy k vašim hľadaným výrazom, čo sa nachádzajú hneď vpredu. A nemyslím tým spoplatnené reklamy či tkzv Ads, ale prirodzené organické výsledky. A takéto popredné umiestnenie dokáže webu dopriať súbor techník, čo označujeme ako SEO alebo optimalizácia pre vyhľadávače.
- Efektívna optimalizácia musí pracovať s vnútornými a vonkajším faktormi stránky. Všetkým konkrétnym postupom sa ale žiaľ nestihneme venovať v tomto jednom článku. Zamerajme sa však aspoň na tie, čo objasnia predstavu o dosiahnutí kvalitnejšej viditeľnosti.
Ak sa pozrieme na formu, akou sa odkaz na náš web zobrazí vo vyhľadávači, aj tá plní svoju podstatnú úlohu a fakt, či na odkaz niekto klikne alebo nie. Meta description je to, čo sa nachádza pod titulkom (čo by mal byť takisto atraktívny). Takýto „meta popis“ je možné využiť ako stručný podnadpis vašej stránky, čo by však zaujal a rovnako by mal v skratke napovedať o podstate vášho webu. Podľa kritérií Google by malo ísť o podnadpis, čo nemá viac ako 100 znakov. Pozornosť takisto treba venovať analýze kľúčových slov a tieto zahrnúť do vášho obsahu. Teda výrazy, vďaka ktorým je najviac pravdepodobné, že sa vás ľudia cez vyhľadávač nájdu.