Akú úlohu pre váš web plní microsite, respektíve podporná stránka?
Prečo je pre efektivitu prakticky každého potenciálneho webu výhodné vytvoriť ešte ďalšiu, respektíve takzvanú pomocnú obsahovú stránku?
Takáto „druhá internetová stránka“ alebo odbornejšie microsite dokáže byť veľmi funkčným a vlastne podporným bodom potrebným k zvýšeniu efektivity vášho primárneho webu. Avšak obsah hlavnej stránky a tejto podpornej by nemal byť vzájomne rovnaký z dôvodu, aby ho Google neuznal za duplicitný.
- Výsledkom zistenia duplicity je následná penalizácia, ktorá môže mať formu napr. zníženia pozície vášho webu vo výsledkoch hľadania.
Ale keďže úlohou microsite je navýšiť funkčnosť hlavnej stránky, samozrejme musí disponovať v tomto smere obsahom, ktorý by plnil svoj účel. Na pomocnom webe by tak nemali chýbať spätné odkazy, rovnako by mal zahŕňať vhodné kľúčové slová a rozhodne je vhodné myslieť takisto na kompletné SEO.
- Textový obsah sám o seba však musí byť originálny a líšiť sa od primárnej stránky.
Pokiaľ sú obidva weby optimalizované a disponujú originálnym textom, všetko napreduje k zvýšeniu návštevnosti, viditeľným priečkam vo vyhľadávačoch a k vzniku požadovaných konverzií.
Pre koho je takýto krok výhodný?
Prakticky pre všetkých, ktorým záleží na tom, aby ich stránka bola zaradená na vyšších, respektíve vo viditeľných výsledkoch hľadania. O to viac je tento krok dôležitý napr. pre e-shopy alebo skrátka weby, ktoré poskytujú určitý tovar alebo služby, čím sa nachádzajú sa vo vysoko konkurenčnom prostredí. Nakupovanie alebo vytvorenie objednávky cez internet, respektíve cez e-shop je súčasnou symbolikou hľadania a poskytovania služieb. Na tomto mieste z hľadiska podnikania cez Google je bohaté zastúpenie z rôznych odvetví. Je preto dôležité dokázať sa odlíšiť od konkurencie, a to napríklad kvalitným a originálnym obsahom, ktorý by navyše prinášal požadovaný účinok.
- A k publikácii takéhoto obsahu vám pomôže microsite.