Správna prilba na motorku a bezpečná, no zároveň komfortná jazda
Každá motorka ponúka odlišné vlastnosti a niečím špecifický zážitok z jazdy. Záleží tiež od toho, či hľadáte praktický motocykel alebo silný stroj na jazdu po diaľnici. Záujmu sa však teší aj motorkárska prechádzka náročným prírodným terénom. Je teda jasné, že ku každému štýlu sa hodí iný typ motorky, ale táto istá definícia platí tiež pre výber neodmysliteľného bezpečnostného prvku, akým je vhodná moto-prilba.
Teda nielen motorka, ale výrazným spôsobom tiež prilba sa môže postarať o výsledný efekt z jazdy a o to, do akej miery bude táto jazda komfortná.
Prioritou v prípade nosenia tohto prvku na hlave je však samozrejme bezpečnosť. Súčasné typy prilieb a dnešný trh nám ale ponúkajú tiež skvelé komfortné vlastnosti na čele s kvalitnou ventiláciou a odvetrávaním. V neposlednom rade je pre moderné prilby typický takisto štýlový dizajn.
Predovšetkým by nás ale malo zaujímať prispôsobenie výberu na základe týchto dvoch špecifík:
- Motorky, ktorú vlastníme
- A trasy či terénu, po akom máme v pláne pravidelnejšie jazdiť
Pokiaľ ste teda napríklad vlastníkom rýchlej športovej motorky a je pre vašu jazdu typická diaľnica, skvelou voľbou je integrálna prilba, ktorá pokrýva komplet celú hlavu vrátane tváre a je vyrobená z odolného materiálu. Nachádza sa v nej prakticky len viditeľný otvor pre oči a je v prvom rade bezpečná, no takisto ponúka komfortné stránky pri rýchlejšej jazde, kedy vás chráni pred silným nárazom vetra a rovnako pred hlukom.
Naopak otvorená prilba je komfortnejšia pre motocykle s nižším výkonom a šikovnú jazdu po meste. Sú ideálne takisto pre štýlovú, no nie príliš rýchlu jazdu na chopperi alebo cruiseri.
- Populárnym kompromisom je vyklápacia prilba a z hľadiska ceny vhodnejšia skôr pre plnohodnotné využite pri silnejších motorkách a dlhších trasách. Poskytuje predné vyklápanie a tým pádom veľmi praktickú stránku aj z hľadiska manipulácie.
O niečo odlišnejšou kategóriou sú prilby pre off-road terén, a to prilby na motokros alebo univerzálne enduro. Aj v tomto prípade ich však delíme na uzatvorené a otvorené.